Info

Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom wytycznych i rekomendacji organizacji VDA QMC w zakresie ustandaryzowanego podejścia do procesu opracowania reklamacji w łańcuchu dostaw. Standard ten kładzie przede wszystkim nacisk na spójny proces opracowania reklamacji, kaskadowanie tego procesu w łańcuchu dostaw oraz na skuteczną komunikację między przedsiębiorstwami, kooperującymi na partnerskich zasadach.

  • Zawartość
    • Cel i zakres standardu
    • Proces opracowania reklamacji, np.:
      • Matryca inicjująca proces
      • Role w procesie
      • Elementy procesu
      • Kaskadowanie procesu w łańcuchu dostaw
      • Komunikacja w procesie
      • Kamienie milowe w procesie
      • Przedłużenie lub skrócenie czasu pomiędzy kolejnymi kamieniami milowymi
    • Przypadki zastosowania procesu, m.in.:
      • Reklamacje oprogramowania
      • Reklamacje przed i po SOP
      • Reklamacje logistyczne
      • Reklamacje części systemowych
      • Reklamacje bez części
  • Dla kogo

    Szkolenie adresowane jest do specjalistów, inżynierów, liderów odpowiedzialnych w firmie za skuteczność i efektywność procesu opracowania reklamacji od Klienta, jak również za skuteczność i efektywność tego procesu w łańcuchu dostaw.

  • Rekomendowany czas trwania

    1 dzień

  • Korzyści

    Jednolite podejścia do opracowywania reklamacji w całym łańcuchu dostaw i realizacja tych samych celów w każdym elemencie tego łańcucha, zapewnia transparentność i jasność w procesie, zwiększa jego skuteczność i wymaga partnerskich relacji pomiędzy poszczególnymi „ogniwami” w łańcuchu. Uczestnicy szkolenia zdobędą wiedzę pozwalającą na praktyczną realizację wytycznych standardu VDA, a organizacja zyska transparentny i skuteczny proces, umożliwiający śledzenie jego każdego etapu oraz możliwość ciągłego doskonalenia tego procesu.

  • Uwagi dodatkowe

    Rekomendowana grupa docelowa:

    • Poziom technika jakości
    • Poziom inżyniera jakości
    • Poziom inżyniera rozwoju wyrobu
    • Poziom inżyniera rozwoju procesu
    • Poziom menadżerski